94 tõi isa saksast 1,1L 82. aasta Escordi.
See sõitis 2000. aastani, kuni mingi mingid noored ralliässad ta romulakõlblikuks muutsid.
Ise jõudsin ma selle autoga oma esimesed sõidud külavaheteedel teha. Mälestused on head. Tal oli veel spidomeetri peal kaks tulukest-kollane ja punane. Ehk siis tahhokas, nagu ralliautodel

Lisaks olid tal veel ees iluvõres Hella kaugtuled ning kapotil õhuvõtuava (see võttis vist salongiventikale õhku). Kui oleks tarvis hetkel autot osta, käiks norm. korras sellise auto eest vast 20 vabalt, võibolla ka 30K välja.
2001a. kevadel hakkas isa järgmist autot otsima ning saatuse tahtel sai selleks 1984a. Escort. Põhimõtteliselt täpselt samasugune auto (helesinine, viis ust, kat. luuk), aga ainult 1,3mootor, mingi tavaline tagatiib (esimesel oli Hella tagatiib) ja ilma tahhokata ja kaugtuledeta. See läks rooste ning mõnevõrra uuema auto ostu tõttu 2007 suvel romulasse, kus üks töötaja ta siiski üheks kuuks ära ostis (ülevaatus lõppes kuu aja pärast). Kuna sõitsin romulasse vaid juhi istme, juhi turvavöö ning nelja erineva rehviga, siis vaevalt, et ta viitsis seda autot taastama hakata. Mõlemalt escult on olemas veel ka kõik istmed (va. see üks juhiiste), millest on plaan kunaig maal tugitoolid ja diivanid teha.
Kuna vist 2006a. alguses sain lõpuks täiesti korralikud load (ehk siis paps ei pidanud kõrval istuma), hakkas tekkima vajadus ka teise auto järele. Tol hetkel oli siis meil kasutuses eelpoolmainitud 1,3L 84. aasta escort. Alguses oli valik lai, aga kuna otsustasime universaali osta, hakkas valik kitsenema. Mingi hetk oli variant nelja escorti ning ühe astra vahel. Peale proovisõitu selle astraga suutsin ennast kuni paarinädala taguse ajani täielikult opelitest eemale hoida (sorry, lihtsalt see konkreetne auto oli NII halb). Nendest valikus olnud escortidest võtsime siis kõige parema. 98a. auto läbisõit üsnagi kindlalt 150 000km, ajalugu teada, auto tipptasemel korras. Esimese asjana ütles vist üles armatuurlaual olev kell. Mõnikord käib ette, mõnikord taha. oma silmaga nägin, kuidas ükskord seisva mootoriga läbis kahe minutiga umbes tund aega. Nüüdseks on selle masinaga umbes 40K sõidetud. Peale hoolduste lasin sel nädalal panna töökojas kinni summutikaitse pleki, mis oli lahti ning mõned rattalaagrid on vist ka vahetatud.
2007 hakkas vana Escort üpriski läbi minema ning sai ostetud 94a. Fiesta. Kuna see oli päris esimene oma auto, ei olnud ostu hetkel jalad täiesti maas. Müüa muidugi rääkis: "sjee on vjäga hea auto, ainult sjee väike voolik vaja vjahetada". Väidetavalt oli see masin kaks kuud enne ostu ülevaatuse läbinud. Kui väheke reaalsema pilguga vaadata, siis ainus võimalus, et see seaduslik oli, on see, kui ta läbis peale ülevaatus Dakari kõrberalli ning paar romurallit. Või siis vastupidises järjekorras.
Ehk siis roolilati asemel läks kasutatud võimendita latt (tegelikult on juhitavus sellega isegi parem), kõik piduriklotsid ja kettad/trumlid vahetati, esisild on põhimõtteliselt uus, käigukasti õlileke on peatatud ja mootor saadi korda. Ehk siis need asjad tehti esimese paarituhande km jooksul ja neile kulus ca. 15k (ka auto ostuhind oli 15). Nüüdseks on sõidetud umbes 20 000km ja viimasel ajal on kõik korras (ptüi,ptüi,ptüi). Peale neid remonditöid olen vist suht oma off-road harrastuse tõttu veel esisillas pidanud paar detaili välja vahetama.
Tegemist on rohelise viieukselise fiestaga, millel on jällegi vist Hella tagatiib ja udukad. Aga need udukad ei tööta ning tagatiib muutab minuarust teda veel koledamaks.
Ta on asjalik ja ökonoomne auto (nüüd kui ta on korda tehtud), aga temas ei ole seda hinge. Samas eelmiste Escortide hinged on mul alles siis meelde tulnud, kui nad on kuskil metallipurustis ilmselt Coca.cola purkideks muudetud. Seega plaan on sõita temaga niipalju, kuni kilomeetrihind hakkab pidevalt jällegi tõusma ning seejärel viin ta vist maale garaazi seisma.
Kui peaks olema vajadus osta uus auto ja mingil põhjusel ei ostaks vana Escorti (ega neid eestis enam peaaegu ei olegi), siis kiikaks vist Itaalia, Prantsuse või Korea/Jaapani toodangu poole. Ford on küll hea ja praktiline auto, aga tahaks midagi muud ka elus proovida.
Sorry, et nii pikk jutt tuli ,aga tunded lõid üle pea kokku
