Tänane kuupäev 13 Nov 2019, 10:33

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Ford Scorpio Cruise control
PostitusPostitatud: 09 Juun 2019, 10:52 
Eemal
huviline
Kasutaja avatar

Liitunud: 18 Apr 2014, 21:27
Postitusi: 136
Asukoht: Tartu
Kas keegi oskab öelda Cruise control-i töö kohta.
Mul ta ei tööta ja üritan viga tuvastada.

Kas ta peaks töötama ainult D asendis või töötab ka 3 peal.
Kui keeran süüte sisse ja lülitan Cruise controli sisse, siis hakkab vaakumpump tööle.
Kui kaua pump peaks töötama, kas pidevalt või imema teatava vaakumin ja siis seiskuma?

Kas mõni ATM kastiga Sierra või Scorpio omanik saaks ära katsetada või oskab keegi peast öelda.

_________________
Scorpio 2,0 Ghia 94a.
Tel: 5028547


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 07 Juul 2019, 22:54 
Eemal
huviline
Kasutaja avatar

Liitunud: 06 Apr 2008, 14:26
Postitusi: 364
Asukoht: Tartu
Minumeelest peaks Cruise Control rakenduma alles +30-+40km/h... alla selle ei peaks pump midagi tegema. Vähemalt mulle on selline mulje jäänud.

Mis probleem sul püsikaga on? Kui ei rakendu või aeg-ajalt ei tööta... siis tüüpiline probleem on vaakumi leke... tüüpiline lekke koht on pedaalide juures olevatel klappidel. Automaadil peaks ainult üks olema. Mõnikord vajab see klapp seadistamist, nt kui pedaal ei tule enam pärast pidurdamist piisavalt üles... siis peaks klappi hilisemaks keerama ning võiks korras olla.

_________________
Scorpiofänn, aga Sierrad meeldivad ka.
Scorpio 2,5td 89 (juppideks), Scorpio 2,0i 88 Ghia (müüdud), Scorpio 2,8i Ghia 87(juppideks), Scorpio 2,9i 89(juppideks), Scorpio 2,9i 89 Ghia (müüdud)
Reklaam- ja disainkleebised: http://thesigns24.com


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 07 Juul 2019, 23:26 
Eemal
huviline
Kasutaja avatar

Liitunud: 18 Apr 2014, 21:27
Postitusi: 136
Asukoht: Tartu
Oma plokiga ei teinud midagi. Lülitasin sisse, läks tuli põlema kui välja lülitasin kustus ära.
Muud ei midagi.
Saksast tellisin teise ploki.
See töötas kaks päeva ja enam välja ei lülitunud.
Töötab vast siiani kuid võtsin maha igaks juhuks.
Ei meeldinud kui tuli kogu aeg põleb.

_________________
Scorpio 2,0 Ghia 94a.
Tel: 5028547


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11 Juul 2019, 11:44 
Eemal
huviline
Kasutaja avatar

Liitunud: 06 Apr 2008, 14:26
Postitusi: 364
Asukoht: Tartu
Äkki siis roolilt OFF nupp tuksis, mitte plokk läbi?

_________________
Scorpiofänn, aga Sierrad meeldivad ka.
Scorpio 2,5td 89 (juppideks), Scorpio 2,0i 88 Ghia (müüdud), Scorpio 2,8i Ghia 87(juppideks), Scorpio 2,9i 89(juppideks), Scorpio 2,9i 89 Ghia (müüdud)
Reklaam- ja disainkleebised: http://thesigns24.com


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11 Juul 2019, 21:28 
Eemal
huviline
Kasutaja avatar

Liitunud: 18 Apr 2014, 21:27
Postitusi: 136
Asukoht: Tartu
Võimalik.
Siis läks hiljuti, enne lülitas välja ka.
Pigem pelgan releesid plokis.
Äkki põlevad klemmid kokku.

Tellisin Ebay'st autopiloodi remondi manuaalid (esinduse omad).
Kuna inglise keel suus ei loksu siis tegelen tõlkega.
5 lehekülge veel vaja tõlkida, siis saab vigasid tuvastama hakata.
Kui ainult mingisugune testkaabel nr.5 takistuseks ei saa.

_________________
Scorpio 2,0 Ghia 94a.
Tel: 5028547


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12 Juul 2019, 13:39 
Eemal
huviline
Kasutaja avatar

Liitunud: 06 Apr 2008, 14:26
Postitusi: 364
Asukoht: Tartu
Argo66 kirjutas:
Võimalik.
Siis läks hiljuti, enne lülitas välja ka.
Pigem pelgan releesid plokis.
Äkki põlevad klemmid kokku.

Tellisin Ebay'st autopiloodi remondi manuaalid (esinduse omad).
Kuna inglise keel suus ei loksu siis tegelen tõlkega.
5 lehekülge veel vaja tõlkida, siis saab vigasid tuvastama hakata.
Kui ainult mingisugune testkaabel nr.5 takistuseks ei saa.


vanad Fordid kasutasid üsna üldlevinud releesid, otsi sarnane relee ja asenda relee korraks... (vaheta omavahel kohad) ning proovi siis uuesti. Kui viga ära kaob või mujale kolib, siis relee viga... Siiani ise relee viga kohanud ei ole, aga vigase roolilülitiga Scorpasid olen näinud küll.

_________________
Scorpiofänn, aga Sierrad meeldivad ka.
Scorpio 2,5td 89 (juppideks), Scorpio 2,0i 88 Ghia (müüdud), Scorpio 2,8i Ghia 87(juppideks), Scorpio 2,9i 89(juppideks), Scorpio 2,9i 89 Ghia (müüdud)
Reklaam- ja disainkleebised: http://thesigns24.com


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12 Juul 2019, 21:50 
Eemal
huviline
Kasutaja avatar

Liitunud: 18 Apr 2014, 21:27
Postitusi: 136
Asukoht: Tartu
Mõtlesin neid releesid mis "cruise controll" plokis plaadile joodetud on.

_________________
Scorpio 2,0 Ghia 94a.
Tel: 5028547


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15 Juul 2019, 10:25 
Eemal
huviline
Kasutaja avatar

Liitunud: 06 Apr 2008, 14:26
Postitusi: 364
Asukoht: Tartu
Ma pole siiani ühtegi pekkis releega aparaati näinud, aga mitut vigase roolinupuga Scorpiot küll... niiet ma pigem kahtlustan lihtsamat viga... nupp ei lülita välja või on nupp pidevalt ON asendis.

Kui relee kinni jääb, siis võiks proovida sellist asja... lülita püsikas sisse ning siis keera süüde välja. Kui nüüd uuesti auto käima paned, siis kleepuva releega peaks püsika tuli kohe põlema. Kui uuesti käivitades on tuli kustu, ehk süsteem mitteaktiivne, siis pigem on viga lülitis. Mis muidugi ei tähenda, et kui lamp kohe põleb, et lüliti on pidevalt ON asendis ning relee ikkagi korras.

Kui sul on teine püsika aju, siis vaheta omavahel ära. Vähetõenäoline, et sama viga mõlemal juhtajul on... niiet kui viga ikka püsib, siis seda enam tuleks roolinuppude poole vaadata.

_________________
Scorpiofänn, aga Sierrad meeldivad ka.
Scorpio 2,5td 89 (juppideks), Scorpio 2,0i 88 Ghia (müüdud), Scorpio 2,8i Ghia 87(juppideks), Scorpio 2,9i 89(juppideks), Scorpio 2,9i 89 Ghia (müüdud)
Reklaam- ja disainkleebised: http://thesigns24.com


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15 Juul 2019, 18:55 
Eemal
huviline
Kasutaja avatar

Liitunud: 18 Apr 2014, 21:27
Postitusi: 136
Asukoht: Tartu
Viimase plokiga oligi lõpuks nii, et nagu süüte sisse keerasid nii ka autopiloodi tuli kohe põles.
Eks kontrollin hiljem üle.
Praegu põhiline ABS korralikult tööle saada.
Vahepeal restaureerisin vana nivookompressori ära (nüüd jälle taguots püsti).
Nii see autopiloot ootabki oma järge.

_________________
Scorpio 2,0 Ghia 94a.
Tel: 5028547


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 22 Juul 2019, 13:16 
Eemal
huviline
Kasutaja avatar

Liitunud: 18 Apr 2014, 21:27
Postitusi: 136
Asukoht: Tartu
Püsika plokid ikka mõlemad defektsed.
Minu vana plokk ei toimeta üldse, kuigi ON/OFF nupud töötavad korralikult.
Tundub,et kusagil sees on mingi "junn" otsad andnud.
Kohapeal seistes lülitan süsteemi tööle ja pump hakkab kohe vaakumit imema.
Relee plokis (el. skeemi järgi neid rohkem ei olegi süsteemis) töötab korralikult.
Imema peaks aga hakkama alles siis, kui ajust saab signaali, et kiirus on üle 40km/h.

Uuem plokk töötab ja toimetab, kuid kontrolltuli elab oma elu.
Põleb siis kui tahab (enamuse ajast tahab kogu aeg põleda) ning aru ei saa, kas süsteem on hetkel aktiivne või mitte.
Järeldusena on taas mingi "junn" sees vigane ja ei suuda iga kord tuld ära kustutada (vahel väreleb justkui tahaks ära kustuda).
Võtsin ploki lahti, relee sees toimetab korralikult (lülitabki vist ainult pumba toidet, kõik muud lülitused on läbi elektroonika).
Õnneks tõmbab kontroll tule poolele võimsusele, kui tuled põlema panna ja nii palju ei häirigi.

Kas keegi oskaks soovitada mõnda elektroonikut, kes viitsiks kaevata plokis ja võibolla saaks asja korda?
Spetsialist võiks asuda Tartu kandis.

_________________
Scorpio 2,0 Ghia 94a.
Tel: 5028547


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 22 Juul 2019, 14:35 
Eemal
huviline
Kasutaja avatar

Liitunud: 06 Apr 2008, 14:26
Postitusi: 364
Asukoht: Tartu
Ma tegelen küll elektroonikaga, aga vea täpseks tuvastamiseks oleks vaja ka ploki skeemi.

Niisama peale vaadates võib otsida külmjooteid. Need on lihtsamad ja ka levinumad vead kontrollmoodulites. Tüüpiline koht külmjoodeteks on spido ning uste kontrollmoodul, olen nii mõnegi ploki joodete vanast tinast puhastamise ning ülejootmisega tööle saanud. Vb püsikal sama teema. Teine levinud elektroonika surma põhjus on elektrolüütkondensaatorite väsimine, aga kahtlen, et auto juhtplokkides neid kasutatud on.

Indikaatorlampi oled vahetanud enne vea ilmnemist? Vale võimsusega pirn võib ka hõõguma jääda. Massiotsad võib ka üle vaadata. Vähese massiga võib ka anomaaliaid tulla.

_________________
Scorpiofänn, aga Sierrad meeldivad ka.
Scorpio 2,5td 89 (juppideks), Scorpio 2,0i 88 Ghia (müüdud), Scorpio 2,8i Ghia 87(juppideks), Scorpio 2,9i 89(juppideks), Scorpio 2,9i 89 Ghia (müüdud)
Reklaam- ja disainkleebised: http://thesigns24.com


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 22 Juul 2019, 22:21 
Eemal
huviline
Kasutaja avatar

Liitunud: 18 Apr 2014, 21:27
Postitusi: 136
Asukoht: Tartu
No ja aga kellel see skeem ikka olemas on.
Vana plokk on juba üle joodetud, aga tulemusteta.
Tavaliselt tekivad külmjooted just neile liinidele kust ca. 12V läbi jookseb ja rohkem kuumenevad.
Uuemal plokil ei olnud midagi nagu näha.
Pirni ei ole kunagi vahetanud, arvan et on korras. Vana plokiga töötab ausalt.
Kondekad ka punnis ei olnud.

Vaja olekski sellist spetsi kes plokile peale vaadates saaks aru, mille jaoks mingi jupp seal on ja mida ta tegema peab.
Takistitest ja dioodidest ning ka releedest saan aru, aga edasi hakkab juba ulmeliseks kiskuma.

Niipalju tuhnisin välja, et jalgade 11 ja 16 alt peaks pirn toite saama ning lülitades tuled põlema, tuleb mingi laks jalale 13.
See peaks siis pirni hõõguma panema.
Õppinud mees võiks ju aru saada, et mis transistor või veel mõni julla, selle pirni tööd juhib,
sisse lülitab või poolele võimsusele sätib ja kust saab lamp lekkevoolu, kui süsteem peaks olema välja lülitatud.

_________________
Scorpio 2,0 Ghia 94a.
Tel: 5028547


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 23 Juul 2019, 11:40 
Eemal
huviline
Kasutaja avatar

Liitunud: 06 Apr 2008, 14:26
Postitusi: 364
Asukoht: Tartu
Veidi suured ootused minumeelest. Neid komponente on nii palju, et pelgalt pealevaatamisega mingeid parameetreid teada... ja kui tegu on mitmekihilise või kahepoolse plaadiga, siis on skeemita ikka väga keeruline. Tegelen ise kontoriseadmete remondiga juba 8 aastat ning hobikorras ka elektroonikaga... ning mul on tutvusi ka mujal hooldusettevõtetes, kus elektroonikat parandatakse, kuid siiani ei tea küll kedagi, kes ilma skeemideta midagi parandaks... kui just külmjoote, kaitsme või kondeka viga pole... aga noh, vb tõesti on kusagil ka selline mees olemas, minul on arenguruumi sinna veel kõvasti. Tänapäeval on ikkagi suundumus sinnapoole, et katkisi plaate ei remondita vaid asendatakse uutega, sest veaotsimine on aeganõudev ja kulukas ning tarbeelektroonika puhul on soodsam osta terve uus plaat või uus seade. Seepärast selliseid inimesi väga pole.

_________________
Scorpiofänn, aga Sierrad meeldivad ka.
Scorpio 2,5td 89 (juppideks), Scorpio 2,0i 88 Ghia (müüdud), Scorpio 2,8i Ghia 87(juppideks), Scorpio 2,9i 89(juppideks), Scorpio 2,9i 89 Ghia (müüdud)
Reklaam- ja disainkleebised: http://thesigns24.com


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.ee 3.0.9