Tänane kuupäev 02 Juun 2020, 14:07

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 18 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 28 Mai 2019, 18:00 
Eemal
õpin foorumit kasutama

Liitunud: 03 Juul 2018, 10:35
Postitusi: 16
Tervist!

Kuigi foorum kahjuks tundub üsna surnud olevat, otsustasin siia teema teha, ehk motiveerib rohkem ennast autoga seonduvat kirja panema.

Sai siis umbes täpselt aasta tagasi ostetud 2007a Focus ST225 prefacelift viieukseline, värviks merehall (Sea Gray). Toodud Eestisse 2017. aastal Rootsist, läbisõitu praeguseks kogunenud veidi üle 222k km.
Ise olen sellega umbes 8000km sõitnud. On küll igapäevases kasutuses, aga enamasti linnasõidud ja pikki otsi näeb pigem vähe. Kütusekulust ei maksa rääkida ja ega seda nii madala aastase kilometraazi juures ei jälgi ka. Talvel näitas kohati keskmist 15.5l/100km, samas ma pole alati kõige kergema jalaga ka.
Enne mind on Eestis tehtud sellega järgnevat:

* Uus esiklaas
* Uued kettad ja klotsid, nii ees kui ka taga (BREMBO)
* Uus käsipiduri tross
* Veljed liivapritsitud ning pulbervärvitud
* Uued rattamutrid (kõik 20tk)
* Uued suverehvid 235/40/18" Point-S Summerstar (sõitnud 100km)
* Vahetatud hammasrihma komplekt koos veepumbaga (SKF)
* Vahetatud kõik filtrid ja mootori õli (Mobil 5W30 FE)
* Mõlemad nukkvõlli simmerid vahetatud (Volvo originaal)
* Uued süüteküünlad iridium (BOSCH)
* Kliimapump parandatud ja kliimasüsteem täidetud
* Korralik metallist põhjakaitse

Ise väga remontima pole pidanud, novembris sai vahetatud õlid filtrid, õõtsapuksid ja tehtud sillastend. Märtsis läbis ülevaatuse ja nuriseda polnud millegi üle.
Olen lisaks teinud ise selle aasta jooksul veel:

* Bluefin Stage 1 remap eelmisel suvel ja nüüd pärast intercooleri paigaldamist stage 2.
* Tavalise Focuse tiiva asemel originaal ST luugi tiib, sai üsna pärast ostu tellitud. Millegipärast on veel mõnel praegu müügisoleval ST-l see tavaline tiib küljes, müstika.
* Keskmise summuti asemele Simons pütt (algselt tegin deres nagu igal pool soovitatakse, aga 2k rpm juures drone ei istunud üldse)
* Mõrased niiskust täis tagatuled vahetasin LED smoked tulede vastu ja tiiva punase piduritule asemele läks ka hall
* Akukate oli puudu
* 4" summutiotsad hiinast, eelmine omanik oli ühe summutiotsa ära kaotanud
* Uued lamellid, Hankook Winter i*cept IZ2
* RamAir group A õhufilter ja Focus RS ECU karp standard airboxi asemel
* Eibach flantsid (ees 15, taga 20mm) ja pro-kit vedrud
* Stage 1 intercooler aprillis
* Quickshift kit

Lähiajal peab ikkagi remontima ka hakkama, pidurdades kerge vibra, ilmselt mingi ketas kõver.
Samuti rool väriseb vahepeal, eriti saab aru maanteel ühtlase sõidu juures. Kahtlustan pooltelgi, mis sellel masinal šokolaadist ja ega ma neile väga halastanud pole ka.
Iluvigu on ka omajagu, kundepoolne tiib mullitab ja tahaks vahetust. Juhipoolsel tiival ka siit-sealt näha roostealget. Stanged vajaksid plastiku- ja värviparandust jne.

Pildid autost enne minu aega ja praegusest seisust on Google Photos albumis, https://photos.app.goo.gl/aPbAwcNgKp343Nbm8


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 25 Juun 2019, 09:45 
Eemal
õpin foorumit kasutama

Liitunud: 03 Juul 2018, 10:35
Postitusi: 16
Varsti kuu aega möödas teema alustamisest. Vahepeal käisin hoolduses, vahetati ära üks šarniir, ees mõlemad amordi tugilaagrid ja esimesed pidurikettad ja klotsid (brembo).

Tagumised tuled (tagurdus + udutuli) said ära vahetatud. Klaasid vaja ära toonida ja siis olen juba täitsa rahul
Pilt https://photos.app.goo.gl/orHj68G3FWJWk9EV6

Poolteljega on omaette teema - vasakpoolses võllis oli korralik lõtk sees ja tolmukate ribadeks. Mõtlesin, et riskin ja võtan B varuosa, GSP pooltelje. Läks nii nagu kartsin. Ka vana, mineku peal poolteljega ei olnud kiirendades sellist vibra kui nüüd sellega.
Nüüd edasi on variandid kas
* taastatud originaal (Eestist Fordi esindusest ca 350eur, UK-st koos saatmisega ca 230eur)
* uus originaal (ca 900eur)
* nn uprated komplekt, ca 900eur koos saatmisega UK-st, aga focusstoc foorumis kiidetakse


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 26 Juul 2019, 18:49 
Eemal
õpin foorumit kasutama

Liitunud: 03 Juul 2018, 10:35
Postitusi: 16
Kuu aega viimasest postist möödas.

Vahepeal said klaasid 20% kilega toonitud, uued ST märgid ette-taha. Peale läks uus aku, eelmine oli tont teab kui vana ja tekitas anomaaliaid. Kahtlased veakoodid jms.
Mingil hetkel tekkis probleem masina kiirendusega, muutus kuidagi uimaseks ja kiirendus oli ebaühtlane, jõnksutas. Puhastasin MAF ja MAP ära ja tundub et aitas, nüüd liigub nagu peab.
Paar päeva tagasi sai tellitud 3tolline downpipe. Selle vahetusega tuleb ilmselt väljalaskekollektori tihend ka ära vahetada, viliseb ja mutrite pingutamine ei aidanud, selle mootori tüüphäda. Tüütu töö, ruumi tulemüüri ja mootori vahel praktiliselt ei ole.

Roostega peab nüüd mingi hetk võitlema hakkama. On siin keegi, kes Tartus tegeleb keretöödega või teab soovitada kedagi?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 06 Aug 2019, 14:30 
Eemal
õpin foorumit kasutama

Liitunud: 03 Juul 2018, 10:35
Postitusi: 16
Sai 3inch downpipe paigaldatud ja väljalaskekolle tihend vahetatud. Vana tihend oli täiesti puruks ja downpipe sukk katki. Kohe tuli välja uus probleem, turbo on mineku peal, nüüd koormuse all lekib normaalselt õli. Money pit, nagu ST owners clubis selle kohta öeldakse.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28 Aug 2019, 23:12 
Eemal
õpin foorumit kasutama

Liitunud: 03 Juul 2018, 10:35
Postitusi: 16
Vahepeal sai turbo taastatud, leidsin ka uimasusele ja kõhklevale mineku probleemile lahenduse. Diagnost näitas vigu P0325 ja P0327. Vahetasin detonatsioonianduri ja sai ka küünlad ära vahetatud. Viga läinud ja jälle liigub nagu peab.
Mingi veider anomaalia pärast küünalde vahetust, sisselase muutus palju lärmakamaks ja iga väiksema gaasivajutuse peale juba kuulda turbo flutterit. Ei ole veel aru saanud, millest see tuleb, ühtegi voolikut lahti ei jäänud. Video ka: https://drive.google.com/file/d/17EqNPm ... sp=sharing
edit: recirc klapi vaakumvoolik oli küljest lahti tulnud, sealt see turbo flutter


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 31 Aug 2019, 17:35 
Eemal
fanaatik
Kasutaja avatar

Liitunud: 20 Mär 2004, 15:02
Postitusi: 6483
Asukoht: Tallinn
Kus sa turbo taastada lasid ja palju tänapäeval maksab selline asi?

_________________
"Whether you think you can or you can't, either way you are right!"
Henry Ford 1863-1947


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02 Sept 2019, 09:09 
Eemal
õpin foorumit kasutama

Liitunud: 03 Juul 2018, 10:35
Postitusi: 16
turbomotors.ee, Riias. Mul läks 400 ringis koos saatmiskuludega


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03 Sept 2019, 09:02 
Eemal
õpin foorumit kasutama

Liitunud: 31 Mai 2018, 15:40
Postitusi: 14
Tere, ja kui palju uus maksab?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03 Sept 2019, 09:58 
Eemal
õpin foorumit kasutama

Liitunud: 03 Juul 2018, 10:35
Postitusi: 16
Ausalt öeldes ei teagi, ei teinud hinnapäringut, aga arvestades, et taastatud turbode hinnad on ka sinna 400-500 kanti ebays, siis päris uus vast on mõnevõrra rohkem (?)
Kui turbo laiali lendas, käis taastamise asemel peast läbi ka hübriidturbo mõte, mille hinnad hakkavad 1k ja üles, aga matsin maha selle mõtte, esiveolise daily driveri jaoks veidi overkill mu meelest.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 21 Nov 2019, 12:56 
Eemal
õpin foorumit kasutama

Liitunud: 03 Juul 2018, 10:35
Postitusi: 16
Vahepeal midagi väga põnevat toimunud pole. Õlivahetus sai tehtud 225000km peal, rattalaager ees undas ja sai vahetatud
Lamellid said alla, suverehvid olid ees täiesti slickiks kulunud.
Esimene amort lekkis juba ammu ja auto oli ka sellest nurgast vajunud ja sõi rehvi, siis said uued amordid, ammu plaanitud bilstein b8
Generaator lõpetas koostöö mingi aeg, sai see ka korda lastud teha


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12 Jaan 2020, 18:55 
Eemal
õpin foorumit kasutama

Liitunud: 03 Juul 2018, 10:35
Postitusi: 16
Käisin laupäeval auto24ringil. Minu esimene rajakogemus autoga, lamellrehv, libe rada. Pidamist absoluutselt polnud, see-eest lõbus oli küll. Liftoff oversteer ja left foot braking tehnikat sai kõvasti harjutada
Video ajasõidust https://www.youtube.com/watch?v=5yLGqjDbt2Y


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29 Jaan 2020, 13:12 
Eemal
õpin foorumit kasutama

Liitunud: 03 Juul 2018, 10:35
Postitusi: 16
Eile sai originaal katalüsaator alt võetud ja 3" 200cell sportkatt asemele pandud, hääl muutus madalamaks ja veidi valjemaks ja rohkem nn "pops n bangs", olen päris rahul juba.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 30 Mär 2020, 19:58 
Eemal
fanaatik
Kasutaja avatar

Liitunud: 18 Juul 2005, 15:00
Postitusi: 1679
Asukoht: Tartu
Ilus auto. Varasemalt jäi silma teemast, et asud Tartus ? Pole kusjuures siin linnapildis näinud, ju jätkub silmi ainult oranzidele ST-dele ja jääb võibolla tavaliste hõbedaste fookuste varju.

Kuidas see aftermarket makk ennast õigustab ?

_________________
Ford Mustang V8 GT 05a
5x Transit mk6
1x Transit mk7
2x Ford Mondeo mk3
Ford Sierra Boa cosworth, fordismi alustala, igavene projekt, kõige tähtsam...
Ford Sierra 2.0
Ford Transit 83a
2x Vaz 2101; Vaz 2106; Zaz 965a; Zaz 968m; Gaz 24 Volga; Bmw 520 e34


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 31 Mär 2020, 13:27 
Eemal
õpin foorumit kasutama

Liitunud: 03 Juul 2018, 10:35
Postitusi: 16
Tartus jah, praegu väga palju ringi ei liigu ka, eriolukorra tõttu kord nädalas ehk poodi ja tagasi :D
Makk on nagu ta on, android 4.2 ja boot time väga pikk. Linnas enamasti raadio vaikib ja taustaks mootori hääled :twisted: .
Handsfree ja heli üle bluetoothi toimivad kenasti, GPS kiirus suurelt ekraanil, muuks väga ei kasuta.

Väike update muidu ka siia vahepealsest:
Märtsi algul ÜV sai läbitud puhtalt, 200cell katalüsaatoriga kõik timm.
14. märtsil sai jälle Auto24ringil käidud, oli päris sündmusterohke.
Seekord suverehv all, aga mingi hiinakas ja kurvides üldse ei pidanud. Eks sõidan selle suve ära nendega, olid uutel velgedel peal :) Piduriklotsid ja õli tahavad ka vahetust, EBC Yellowstuffid seisavad riiulis. Päeva parim 1:43
Mis veel..
mõned spinnid
üks halb downshift, tulemus limp mode, taaskäivitus aitas
kusagilt viskab ikka koormuse all vahepeal õli välja + turbo hakkas jälle kummalist häält tegema aga boostib kenasti, mingi hetk lasen üle vaadata
Päeva eelviimasel ringil tegin korraliku spinni ja ESP failure. Hiljem koju jõudes läks arvuti sappa, tulemuseks 7 erinevat veakoodi (ABS, ESP, MAF, ülerõhk jne jne). Clear aitas ja tagasi pole tulnud ükski.
Pilte üritusest + video viimasest spinnist: https://photos.app.goo.gl/FFrf6ArX4ZZSmbuq6

Järgmisel nädalal läheb keretöödesse, mõlemad esitiivad ussitavad, stanged tahavad parandamist, uksed kriibitud jne jne


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19 Apr 2020, 20:43 
Eemal
fanaatik
Kasutaja avatar

Liitunud: 18 Juul 2005, 15:00
Postitusi: 1679
Asukoht: Tartu
Jah. Panin tähele, samas kohas lasin enda mustangil ka mõned detailid värvida. Ilus töö.

_________________
Ford Mustang V8 GT 05a
5x Transit mk6
1x Transit mk7
2x Ford Mondeo mk3
Ford Sierra Boa cosworth, fordismi alustala, igavene projekt, kõige tähtsam...
Ford Sierra 2.0
Ford Transit 83a
2x Vaz 2101; Vaz 2106; Zaz 965a; Zaz 968m; Gaz 24 Volga; Bmw 520 e34


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 18 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.ee 3.0.9