Ei noh see MTX-i värk on rohkem mu teise ERST-i teema. Kuna see eeldab suuremat aretamist veovõllide, kasti kinnituste osas siis too projekt on juba 7a kalevi all vedelenud. Punane on olemas, mõtlesingi, et teen sellise 2-3 päeva aega nõudva tuuningu, motiveeriks ennast mõne kiirema ringiga kevadel ja siis lükkaks pilli turgu ära.
Modisin natukene pealkirja, äkki siis kunagi tegelen oma põhiprojektiga ka edasi:
Paberite järgi ilmselt kõige väiksema tootmisarvuga Escort. 90a 79kw Efi XR3i (meibi peakski originaali taastama ja siis Cosworti hinda küsima

) Aga praeguses seisus on sedasi:

Mingis plaanis võiks teda põhimõtteliselt RS Turboks pidada, sest pidurid on RS-i peaalt pärit ning vahepeal sõitis ringi ka vastava mootori ning käigukastiga. Tookord sai 170kw sellel konditsioonil mõõdetud. Sõita oli päris lõbus.
Tänaseks on seis selline, et ehitasime sõber Mihkliga talle uue mootori vahele. Seekord 2,0 Mondeolt toorikuks võetud Zetec-E ja sihime mõistuse piires 300-500 jõu vahele.
Veidi sellest töökäigust ka pildimaterjali.
Work in progress (plokk pestud ja konserveerituna komplekteerimise tarbeks):

Põhi raudvara:

Kaas tehtud Windorfis. Sinna läksid Supertech +1,0mm IN/EX klapid ja mingi 5-se bemmi pronksist juhtpuksid. Kütuse ette andmiseks Siemens Deka 630cc pihustid.

Nii palju veel, et turboks läheb külge Garrett GTX3582 Tiali kuumkojaga ja kasti Quaife differ.

Alustuseks raami ja kaane tikkude keermed puhtaks:

Vitaalsed mõõdud üle kontrollitud:

Õlipihustid küljes, raamsaaled paigas ja Liqui Moly spets mögaga koos:

Väntvõll paigas ning ARP raamitikud vastavalt mõõtudele kinni pingutatud:

Uhke kolvirõngaste stend ning rõngaste viilimine ja lukuvahe mõõtmine:

~12h tööd alustades ploki pesemisest ning ei saanud veel kolbegi paigaldama hakata.
Korralikult tehes lendab aeg normaalse kiirusega. Igavamad ja pikemad tööd (mõõtmised ja rõngaste viilimised) on nüüd õnneks tehtud.

Järgmisel päeval töö jätkub:

Kolvid plokis sees:

Kepsupoldid mõõtude järgi kinni tõmmatud:

Töö käik (Jaan Hr. Wilsoni isiksuses

):

Sellele on MTX kast planeeritud, hetkel pole arvutanud, kas kasutada diisli või bensuka oma. Mõlemad aegade jooksul kogunenud.
Juhtajuks ilmselt ka EMU, tundub parim bang for the buck teema hekel olevat.